8 hetes mindfulness-alapú stresszcsökkentés (MBSR) tanfolyam

ESTI CSOPORT (élő, online)

Indulás: 2024. április 9. (kedd) 18:00

Túlhajszolt vagy, és a stressz rányomja a bélyegét a mindennapjaidra?

Megállás nélkül pörögsz, és ha mégis sikerül pihenned, akkor máshol jársz fejben?

A folytonos túlgondolás és aggódás megkeseríti az életedet?

Ezen a 8 hetes mindfulness tanfolyamon konkrét eszközöket fogsz a kezedbe kapni, amelyek segítenek, hogy jobban kezeld a stresszt és a szorongást, stabilabb tudj maradni az élet viharai közepette is, és több nyugodt és örömteli pillanatban legyen részed a mindennapokban.

Ha itt vagy, és ezt olvasod, akkor valószínűleg…

E

Jellemző rád, hogy túlagyalod a dolgokat, sokat kattogsz, és gyakran előfordul, hogy belegabalyodsz a gondolataid hálójába, újra és újra ugyanazokat a mintákat ismételgetve

E

Hajlamos vagy túlhajtani magad, gyakran vagy stresszes és feszült, sőt az is előfordul, hogy mindez másokon csattan

E

Nehezen tudod megengedni magadnak a pihenést, mert úgy érzed, mindig csinálnod kell valamit, de sosem éred utol magad

Most egy pillanatra képzeld el, milyen lenne…

Ha konkrét eszközök lennének a kezedben, amelyekkel csökkenteni tudod a stressz és a szorongás negatív hatásait

Egy nyugodtabb életet teremteni, amiben felhőtlenül tudod élvezni az örömteli pillanatokat, és stabil tudsz maradni akkor is, amikor kihívásokkal kell szembenézned

Végre felszabadultan és önazonosan élni, teret adva az érzéseidnek, tudatosabban bánva a gondolataiddal, szorosabb barátságot kötve önmagaddal?

Ezen a 8 hetes mindfulness-tanfolyamon megtanulod, hogyan tudod csökkenteni a stressz negatív hatásait. A mindfulnesss, azaz a tudatos jelenlét szemléletmódja és eszközei segítségével kiléphetsz automatikus reakcióid és rossz szokásaid ördögi köréből, hogy több nyugalomban és örömben lehessen részed a mindennapokban.

„Nagyon örülök, hogy részt vettem az MBSR 8 hetes tanfolyamon.
Sok hasznos dolgot tanultam a 8 hét alatt.  Ajánlom mindenkinek, hogy Nikinél próbálja ki a mindfulness-t, mert végig kedves, nyitott és barátságos, valamint könnyen át tudta adni a tudásanyagot. Az összes órán volt elméleti és gyakorlati rész is. Sok mindenre ráébredtem magammal kapcsolatban ezalatt a tanfolyam alatt.
A mindfulness számomra egy olyan szemléletmód lett amit igyekszem folyamatosan beépíteni a mindennapokba.
Hálás vagyok neked Niki!
Köszönöm. :)”

Lendvai Nikolett

A tudatos jelenlét abban támogat, hogy

N

jobban tudd kezelni a nehéz helyzeteket és tudatosabb döntéseket tudj hozni

N

mélyebben kapcsolódj önmagadhoz és másokhoz

N

képes legyél elfogadóbban megengedni és megélni az érzéseidet

N

mélyítsd az önismeretedet és a tudatosságodat

N

több örömteli és nyugodt pillanatban lehessen részed a mindennapokban

N

ne ragadj bele a nehézségekbe, és gyorsabban vissza tudj találni az egyensúlyodhoz

N

több gondoskodással és kedvességgel tudj önmagad felé fordulni

N

egy nyugodtabb és kiegyensúlyozottabb életet élhess

Mire számíthatsz a tanfolyamon?

A tanfolyam 8 hete alatt együtt felfedezzük, hogyan segíthet a mindfulness szemléletmódja a stressz káros hatásaival való hatékonyabb megküzdésben.

Jobban megismerheted az elméd működését, és azt, hogy a tested pontosan milyen reakciót ad stresszhelyzetekben, és mit tehetsz annak érdekében, hogy csökkentsd a stresszreaktivitás negatív hatásait.

Olyan mindfulness meditációkat, és egyszerű, hétköznapokban is könnyen alkalmazható gyakorlatokat és eszközöket sajátíthatsz el, amelyek önmagad mélyebb megismerése által abban fognak támogatni, hogy a mindennapi helyzetekben is jobban tudd kezelni a stresszt és a szorongást, és képes legyél tudatosabban reagálni még a kihívást jelentő helyzetekben is.

A tanfolyam 8 hete alatt izgalmas utazásra indulunk a mindfulness világában

Tudatos töltődés

Elkezded kinyitni a figyelmedet és a szívedet életed eddig észrevétlen örömforrásaira.

Kevesebb agyalás

Megtanulsz bánni a gondolataiddal és kikeveredni az automatikus reakcióid csapdájából.

Érzelmek megélése

Biztonságosan közelebb kerülhetsz az érzéseidhez és elfojtás helyett elkezded majd megismerni, elfogadni és megengedni őket.

Belső erőforrások felfedezése

Hazatalálsz a testedbe, és újra felfedezheted azokat a belső erőforrásaidat, amelyek átsegíthetnek téged a legnehezebb helyzeteken is.

„Köszönöm szépen Niki ezt a csodálatos élményt! A biztonságos tér, amit teremtettél, a kedves és figyelmes hozzáállásod és a nyugalom, amit árasztottál rengeteg támogatást adott nekem és teret a saját fejlődésemnek. Sokat tanultam magamról ez alatt a 8 hét alatt és egy új színt, lelkesedést és kitartást adott a gyakorlásomhoz. Végtelen hála van bennem, hogy a részese lehettem!”

Dr. Tóth Lívia

A tanfolyam keretei

8 héten át hetente egyszer fogunk találkozni egy 2,5 órás csoportos órára az online térben, a ZOOM felületén, kedd esténként 18:00-20:30 között.

Változatos mindfulness meditációkat fogunk együtt gyakorolni fekvésben, ülve, járás és gyengéd mozgás közben is, emellett sok-sok izgalmas önismereti gyakorlatot is fogunk végezni.

w

Megosztjuk egymással a meditációk és a gyakorlatok során megélt tapasztalatokat és minden alkalommal interaktív módon felfedezünk egy-egy témát.

A tanfolyam része egy csendes gyakorlónap is, ahol a meditációs gyakorlásban fogunk elmélyülni, néhány órára kiszakadva a mindennapok rohanásából. Olyan lesz, mint egy mini-elvonulás: intenzív befelé figyelés, találkozás önmagaddal.

A tanfolyam hatását akkor fogod igazán érezni, ha a gyakorlást a mindennapjaid részévé teszed. Ezért a tréning fontos része a rendszeres otthoni gyakorlás is. Ez főként meditációkat, illetve különböző önmegfigyeléses naplózó gyakorlatokat jelent. Ideális esetben ez napi kb. 20-30 perc gyakorlást jelent a hét 5-6 napján.

A tanfolyam dátumai és témái

A tanfolyam dátumai

Az áprilisban induló tanfolyam időpontja: kedd este 18:00-20:30-ig

A 8 találkozó dátumai: 2024. április 9., április 16., április 23., április 30., május 7., május 14., május 21., május 28.

Gyakorlónap: 2024. május 26. (vasárnap) 10:00-14:30

Témák, amelyekkel a 8 hét alatt részletesen foglalkozunk

      • 1. alkalom: A mindfulness felfedezése. Létezés és cselekvés mód. Felébredés a robotpilóta üzemmódból.
      • 2. alkalom: Hogyan viszonyulhatunk az élet kihívásaihoz és stresszforrásaihoz? Amilyennek látjuk a dolgokat, olyanná válnak. Észlelés és kreatív válaszadás.
      • 3. alkalom: A jelenlét ereje, a jelenlét öröme. Tudatos töltődés és új perspektívák felfedezése.
      • 4. alkalom: Kíváncsi és nyitott odafordulás minden tapasztalat felé. A stresszreakció megismerése és testi jelei. Az automatikus stresszreaktivitás negatív hatásainak csökkentése.
      • 5. alkalom: Építkezni kezdünk a tudatos jelenlét alapjain: automatikus reakciók helyett tudatos válaszok a felmerülő stresszre.
      • 6. alkalom: Békét köthetünk önmagunkkal és másokkal: tudatos kommunikáció. Reziliencia és mindfulness. Tudatosság a kapcsolatainkban.
      • 7. alkalom: A mindfulness-gyakorlás integrálása és a tudatos életmód. A kedvesség és együttérzés szerepe a mindennapokban.
      • 8. alkalom: A tudatos élet. Hogyan tudnék napról napra a legjobban gondoskodni önmagamról?

Az online találkozókhoz otthonod kényelméből csatlakozhatsz, mégis élvezheted a csoport adta biztonságos, megtartó teret, és azt, hogy nem vagy egyedül a problémáiddal.

Bár csoportban fogunk kapcsolódni egymással, itt semmi sem kötelező. Annyit és akkor osztasz meg, amennyit és amikor szeretnél, egy elfogadó és ítélkezésmentes légkörben.

Az online tanfolyam kis csoportban, min. 6, max. 12 fő részvételével indul. Ez segíti a biztonságos és meghitt légkör megteremtését, ahol mindenkire elegendő figyelem jut.

„Szerettem volna egy nyugodtabb, stresszmentesebb magánéletet és a problémákkal könnyebben megküzdeni. A tanfolyam többet adott, mint amire számítottam. A legfontosabb talán az, hogy hogy legyek magamhoz jó, erre nem számítottam, hogy része lesz a tanfolyamnak. Másokhoz sokkal egyszerűbb jónak lenni és jó tanácsokat adni, de magamhoz mindig kritikusabb voltam. A közös gyakorlások elmélyítették a kapcsolódást mind magam felé mind a csoporttársak irányába.”

Hajnali-Szabó Cintia

Ki vezeti a tanfolyamot?

Ujvári Niki vagyok, MBSR és MPB mindfulness tanár, a Mindfulness Hálózat és Alapítvány regisztrált tanára. 2014-ben kezdtem rendszeresen meditálni, 2020 óta vagyok lelkes mindfulness gyakorló és 2022-től még lelkesebb mindfulness tanár. Oktatóképzésemet a Mindful Academy International magyarországi képző intézményénél végeztem, szupervizorom Barta András.

A mindfulness szemléletmódja és eszközei átadásával abban segítek, hogy megtanuld könnyebben kezelni a napi stresszt, a mindennapjaid részévé tedd a tudatos öngondoskodást, hogy egy nyugodtabb és kiegyensúlyozottabb életet élhess. Egy olyan életet, amiben ítélkezés és szégyenérzet nélkül teret adhatsz az érzéseidnek, megélheted az örömteli pillanatokat és gondoskodni tudsz magadról, amikor nehézségekkel kell szembenézned.

Segítek, hogy visszatalálj a jelenbe, kapcsolódj önmagaddal és felfedezd a saját belső erőforrásaidat. Hogy el tudd fogadni azt, amin nem tudsz változtatni és képes legyél változtatni ott, ahol ez nagyon is lehetséges: mert mindig rajtad múlik, hogy hova irányítod a figyelmedet és az is, ahogy reagálsz arra, ami történik. Ez a Te szupererőd.

A tudatos jelenlét sokkal több, mint stresszkezelési módszer.

Ne higgy nekem, tapasztald meg Te magad!

A tanfolyam helyszíne:

Online (Zoom)

Létszám:

Minimum 6, maximum 12 fő.

A tanfolyam részvételi díja:

Az MBSR-tanfolyam részvételi díja: 50 000 Ft

Early bird ár, ha március 12-ig jelentkezel: 45 000 Ft

A részvételi díjról céges számlát is kérhetsz, ha szeretnél ilyet, a jelentkezési lapon tudod megjelölni ezt az opciót.

Mit tartalmaz a részvételi díj?

30 perces egyéni beszélgetés Zoom-on, a tanfolyam előtt

Meditációs hanganyagok az otthoni gyakorláshoz

8 x 2,5 órás online csoportos találkozó

Részletes munkafüzet, hasznos kiegészítő tudásanyaggal

Hétvégi gyakorló nap, hogy néhány órára elcsendesedhess

60 perces egyéni konzultáció a tanfolyam közben vagy után

„Nagyon szerettem ezt a 8 hetet, amit együtt töltöttünk. 
Niki figyelmes és elfogadó jelenlétének köszönhetően minden alkalom feltöltődést és kikapcsolódást jelentett. 
Nagyon jó volt az is, hogy a csoportban megoszthattuk, épp min megyünk keresztül, milyen kihívásaink vannak, vagy hogy hogyan haladunk abban, hogy a meditációt beépítsük a mindennapjainkba. 
Nekem ez a támogatás nagyon sokat jelentett, és úgy éreztem végig, hogy közösen haladunk ezen az izgalmas úton. 
A tanfolyam jól rendszerezett, érthető, és a hanganyagok és a munkafüzet is nagyon jól és igényesen vannak összerakva. 
Ajánlom a tanfolyamot mindenkinek, akit vonz a meditáció és a mindfulness, de nem tudja hogy kezdjen bele, vagy csak egy olyan bizalommal teli közeget keres, ahol minden kérdést feltehet, feltöltődhet és másokkal együtt haladhat.”

Lovetei Orsolya

Részvételi feltételek

  • Az MBSR tanfolyam egy saját élményű önismereti folyamat, amely nem terápiás célú és nem minősül pszichoterápiának. Ha olyan lelki problémád van, ami pszichoterápiás vagy szakorvosi kezelést igényel, kérlek konzultálj a terapeutáddal vagy pszichiátereddel, és a tanfolyamot csak az ő javaslata esetén és a vele folytatott terápiában maradva kezdd el. Ha bizonytalan vagy, keress meg bátran, hogy megbeszélhessük, mi lenne a legjobb a Te esetedben.
  • Annak érdekében, hogy a virtuális térben is egy biztonságos és befogadó teret tudjunk megteremteni, arra kérlek, hogy mindig bekapcsolt kamerával legyél jelen.
  • A tanfolyam zárt csoportban zajlik, amihez utólag vagy menet közben nincs lehetőség csatlakozni. 
  • Fontos, hogy lehetőleg minden alkalmon vegyél részt, az első és az utolsó találkozáson való részvétel elengedhetetlen. Ha már most úgy látod, hogy egynél több alkalmon nem tudsz részt venni, akkor érdemes megfontolnod, hogy egy későbbi csoporthoz csatlakozol, hogy valóban a lehető legtöbbet adhassa Neked a tanfolyam.

Mi történik a jelentkezés után?

A jelentkezésedet követően felveszem veled a kapcsolatot és egyeztetünk időpontot egy 30 perces Zoom-os konzultációra. Itt megbeszéljük, hogy valóban neked való-e a tanfolyam, elmondom a legfontosabb tudnivalókat és a kérdéseidet is felteheted.

Ha nem vagy benne biztos, hogy neked való-e a tanfolyam vagy bármilyen kérdésed maradt, jelentkezz egy 30 perces ismerkedő beszélgetésre. Ez az alkalom önmagában még nem jelent elköteleződést, és szuper lehetőség, hogy feltedd a kérdéseidet a tanfolyammal kapcsolatban.

A kérdéseidet nyugodtan felteheted nekem írásban vagy szóban is, a hello@mindfullife.hu cím küldött e-mailben, vagy hívj a +36 20 255 8870-es telefonszámon, örömmel válaszolok.

Várlak szeretettel,

Niki

Maradtak még kérdéseid?

A lenti GYIK szekcióban igyekeztem minden kérdést megválaszolni a tanfolyammal kapcsolatban. Ha mégis kérdeznél tőlem, akkor írj nekem bátran a hello@mindfullife.hu e-mail címre, és örömmel válaszolok.

Mi történik, miután elküldöm a jelentkezésemet?

Miután elküldted a jelentkezésedet, e-mailes visszajelzést kapsz, és elküldöm a részvételi díjról kiállított díjbekérő számlát. Az összeg átutalásával tudod biztosítani a helyedet a tanfolyamon.

Ezzel párhuzamosan időpontot egyeztetünk a 30 perces előzetes beszélgetésre, amire Zoom-on kerül sor. Itt részletesen elmondom, hogy mire számíthatsz a tanfolyamon, átbeszéljük a gyakorlati tudnivalókat és a kérdéseidet is felteheted.

Pszichoterápiába járok/pszichiáter által felírt gyógyszert szedek - így is jelentkezhetek?

Önmagában nem kizáró ok, ha olyan lelki problémád van, ami pszichoterápiás vagy szakorvosi kezelést igényel. Ebben az esetben kérlek konzultálj a terapeutáddal vagy a pszichiátereddel, és a tanfolyamot csak az ő javaslata esetén és a vele folytatott terápiában maradva kezdd el. Ha bizonytalan vagy, keress meg bátran, hogy megbeszélhessük, mi lenne a legjobb a Te esetedben.

Szükségem van-e valamilyen speciális eszközre a részvételhez?

A tanfolyam a Zoom felületén zajlik, amihez stabil internetkapcsolatra, és kamerával és mikrofonnal felszerelt laptopra vagy tabletre lesz szükséged. 

A technikai háttéren kívül nyugodt, és lehetőleg csendes környezetre lesz szükséged, ahol zavartalanul tudsz majd magadra fókuszálni.

Ezen kívül szükséged lesz majd egy egyenes támlájú székre, amin kényelmesen tudsz ülni a meditációk során. Ha már rutinosabb meditáló vagy és használsz meditációs párnát, akkor természetesen azon is ülhetsz. Ha fázós vagy, jól jöhet egy meleg pléd. Ezen kívül tollra és papírra vagy jegyzetfüzetre lesz szükséged, ha szeretnél jegyzetelni.

Nem tudok jönni a gyakorlónapra. Tudom valahogyan pótolni?

Ha a megadott időpontban nem tudsz csatlakozni a gyakorlónaphoz, akkor lehetőséged lesz díjmentesen csatlakozni a jövőben induló MBSR-tanfolyamok gyakorlónapjaihoz. 

Ezek az alkalmak minden korábbi tanfolyami résztvevő számára nyitottak lesznek. A pontos időpontokról e-mailben küldök értesítést, és a részvétel ingyenes lesz, csak regisztrálnod kell majd. 

Tényleg olyan fontos az otthoni gyakorlás? Nem elég, ha részt veszek a 8 alkalmon?

A mindfulness-tanfolyamon elsajátított tudás akkor fog készségszinten is beépülni, ha rendszeresen végzed a meditációkat és közösen tanult mindfulness- és önismereti gyakorlatokat. Ehhez kapni fogsz hanganyagokat és pontos leírást, hogy el tudd mélyíteni azt a tudást, amit a közös találkozókon kapsz. Általában naponta 30-40 perc gyakorlás ajánlott heti 4-5 napon. Ez főleg meditációkat jelent, emellett pedig rövid, a hétköznapokba könnyen beépíthető mindfulness-gyakorlatokat és naplózós önismereti-önmegfigyeléses feladatokat.

Ez nem azt jelenti, hogy otthoni gyakorlás nélkül teljesen haszontalan a tanfolyam, de fontos tudnod, hogy akkor fogod tudni a lehető legtöbbet kivenni belőle, ha a közös találkozásokon kívül is foglalkozol a gyakorlással.

Olyan ez, mint a nyelvtanulás: sokkal magabiztosabban fogsz az adott nyelven írni és beszélni, ha heti egyetlen óra helyett minden nap foglalkozol vele egy kicsit.

Kapok-e valamilyen igazolást a tanfolyam elvégzéséről?

Igen, minden résztvevő kaphat tanúsítványt, ha igényt tart rá és ezt a tanfolyam vége előtt jelzi nekem. Kérlek, vedd figyelembe, hogy a tanúsítványt akkor tudom kiállítani, ha a 8 alkalomból legalább 6 alkalommal részt veszel. (A gyakorlónapon való részvétel nem feltétel)