Szia, örülök, hogy itt vagy!

Ujvári Niki vagyok, MBSR és MBP mindfulness oktató, a Mindfulness Hálózat és alapítvány regisztrált tanára. A mindfulness szemléletmódja és eszközei átadásával abban segítek, hogy megtanuld könnyebben kezelni a napi stresszt, a mindennapjaid részévé tedd a tudatos öngondoskodást, hogy egy nyugodtabb és kiegyensúlyozottabb életet élhess. Egy olyan életet, amiben ítélkezés és szégyenérzet nélkül teret adhatsz az érzéseidnek, megélheted az örömteli pillanatokat és gondoskodni tudsz magadról, amikor nehézségekkel kell szembenézned.

Ebben a bizonytalansággal és folyamatos változásokkal teli világban nagyobb szükségünk van a lelki rugalmasságra és ellenállóképességre, mint korábban bármikor. Egyéni konzultációimon és csoportos programjaimon a mindfulness, azaz a tudatos jelenlét szemléletmódját adom tovább.

Segítek, hogy visszatalálj a jelenbe, kapcsolódj önmagaddal és felfedezd a saját belső erőforrásaidat. Hogy el tudd fogadni azt, amin nem tudsz változtatni és képes legyél változtatni ott, ahol ez nagyon is lehetséges: mert mindig rajtad múlik, hogy hova irányítod a figyelmedet és az is, ahogy reagálsz arra, ami történik. Ez a Te szupererőd.

Az én sztorim

Nem is olyan régen még… megszállottan munkamániás voltam. Folyton pörögtem, daráltam a feladatokat egymás után, sokszor szünet és megállás nélkül. Amikor nem dolgoztam, pihenés helyett gyakran akkor is a teendőlistám járt a fejemben, és azon agyaltam, hogy mennyi dolgom lenne még. 

Lefekvés után sokszor még órákig forgolódtam, aztán hajnalban arra riadtam fel, hogy úristen, elfelejtettem valamit! Őszinte leszek veled: öngondoskodásban ekkoriban nem voltam túl jó. Azt hittem, elég, ha minden nap mozgok egy kicsit, levegőn vagyok és próbálok odafigyelni arra, hogy egészségesen étkezzek (bár ez sem mindig jött össze). 

Bevallom, ekkor még meg sem fordult a fejemben, hogy mi lesz a mentális egészégemmel, vagy hogy egyáltalán külön törődnöm kellene vele. Úgy voltam vele, hogy fiatal vagyok, jól bírom a gyűrődést, élvezem a munkát, mégis mi baj lehet? Teltek a hetek, hónapok, és közben nem vettem észre (nem akartam észrevenni), hogy (újra!) a kiégés felé haladok, méghozzá őrült tempóban. 

Ez így nem mehet tovább!

Igen, jól sejted. Ha nem állsz le, majd az élet megállít. Velem is ezt történt. Jött a koronavírus és a karantén, én pedig lassan elkezdtem meglátni, amit addig nem voltam hajlandó felismerni: hogy mekkora szükségem van arra, hogy törődjek a mentális egészségemmel. Ha nem szeretném, hogy az állandó stressz, szorongás és mentális túlterheltség teljesen felőröljön, akkor nincs mese: változtatnom kell.

Ekkor kezdtem bevezetni a napi rutinomba a mindfulness gyakorlását és ezzel a mentális öngondoskodást. Elkezdtem tudatosan időt és figyelmet szentelni önmagamnak. A mindfulness szemléletmódjába pedig annyira beleszerettem, hogy elhatároztam: másoknak is megmutatom a tudatos jelenlét erejét és azt, hogy mekkora pozitív változást képes hozni az életünkbe a rendszeres gyakorlás.

 A sors fintora, hogy többszöri próbálkozás és számos kudarcélmény után életem legdurvább mélypontján kezdtem el rendszeresen meditálni. Az okát nem tudom megmagyarázni azóta sem, egyszerűen azt éreztem, hogy mindennél jobban szeretnék visszatalálni önmagamhoz. Ebben a folyamatban a meditáció volt az egyik legnagyobb támogatás nekem, amely azóta is a mindennapjaim része. 

mindfulness szemléletmódjával 2018-ban kezdtem el ismerkedni, de a napi rendszeres gyakorlást 2020 hozta el az életembe. Azóta több mindfulness-tanfolyamon is részt vettem és hálás vagyok a mindfulness-nek, hiszen néhány éve egy iszonyatosan megterhelő, stresszes időszakon segített át.

Tudom, milyen hatalmas változást képes hozni a mindfulness-gyakorlás az ember életébe. Ezért érzem küldetésemnek, hogy minél több emberhez eljuttassam a mindfulness szemléletmódját, hogy mások is megtapasztalhassák azt a csodát, amit adni képes. Ez volt a fő motivációm akkor is, amikor beiratkoztam a Mindful Academy International MBSR oktatóképzésére, hogy a mindfulness szemléletmódját és eszköztárát csoportos tanfolyamok formájában is átadhassam.

Stresszcsökkentő mindfulness-tanfolyamok, mindfulness meditációs programok és workshopok mellett mindfulness-alapú coaching konzultációkat, illetve egyéni mindfulness oktatást is tartok. Téged is várlak szeretettel!

Hiszem, hogy képesek vagyunk arra, hogy a kezünkbe vegyük az irányítást és változtassunk az életünkön.  

Hiszem, hogy a válaszokat ehhez belül kell keresni, hiszen mások elfogadásához az út önmagunk megismerésén és elfogadásán át vezet. 

Tudom, hogy a mindfulness meditáció gyakorlása szemléletformáló hatású és olyan önismereti úton indít el, ami segít, hogy jobban megismerjük és megértsük önmagunkat, és ezáltal hatással legyünk mások életére is.

Itt is olvashattál tőlem:

Profession.hu cikk - Stresszkezelés

Ebben a cikkben arról mesélek, hogy miként tudod kezelni az extra teherrel járó időszakokban tapasztalt stresszt, többek között a mindfulness eszközeivel. Az írást ITT olvashatod el.

Profession.hu cikk - Hálanapló

Ebben a profession.hu cikkben megmutatom, hogyan segíthet a hálanapló fenntartani az érzelmi és lelki egyensúlyunkat egy-egy pörgősebb időszakban is. A cikket ITT éred el.